Baby Brianna

På tal om annat så såg jag ett klipp om baby Brianna för ett par veckor sedan...


http://www.youtube.com/watch?v=pkSN65cJKOE

Se det på egen risk..

Jag själv såg knappt halva, jag klarade inte mer, jag vart så arg, frustrerad & ledsen. Jag har nog aldrig varit med om något värre känslomässigt. Helt förtvivlad satt jag och grät, grät över detta stackars barn som råkat ut för nått så hemskt..
Faktist vet jag inte varför jag skriver detta inlägg, det finns inte ord att beskriva hur sjukt detta är!
Det gör så ont i hjärtat..

HUR kan man bita, slå, våldta & skaka om sitt eget barn?!?!?

Brianna dog utav dessa allvarliga skador innan hon vart 6 månader..

Utvilad

Jisses så utvilad jag är, hunnit bråka lite med FK också.. JÄVLA MUPPHUVUDEN! Iaf, här slogs de små blå upp 7:30. Jag var pigg som en nötkärna för att jag kom isäng igår innan 12 ;) Men trött bebis som man har så somnade han om och sover nu. Själv äter jag lite frukost och väntar på att Matte ska vakna så vi kan gå och posta tant Sofies brev, jag har glömt bort det för länge nu.. Annars händer och fötter inte allt för mycket idag, Erik jobbar till 17..

7-17?! Är inte det INHUMANT? =¤/"=&¤/=%/"#)(%("% säger vi.

Nu när jag ser att topmodell går på tv också, seriöst.. När ska de lägga ned skiten?! Hur många säsonger finns det inte :S och de går bara om om om på tv, fel att visa något annat.



Tjing

Ge mig

Vilken härlig start på dagen jag haft! Vaknade kl 6 och gav Matten lite mat, sedan somnade vi om till kl 9, så härligt.. Vaknade utav att han låg och jollrade bredvid, mysbäs :)  Efter lite mys var det bara bus som gällde, jag skrattade så jag grät åt toknissen! Nåja, nu sover han nap sedan ett tag tillbaka. Jag däremot sitter och kikar på min favorit HUGO!



Är han bara inte för vacker?
 Jag har blivit en riktig sucker för honom första gången jag såg honom i "Den rätte för Rosing"
Åhh, tyvärr Erik, men här har du inte en chans :D haha


Åh kära någon

De här fjärilarna ser ganska ojagade ut!

Nåja, Jag ser att statistiken börjar tryta så det kanske är dags att uppdatera er om vad som händer och fötter. Tyvärr måste jag göra er besvika och tala om att det inte alls är speciellt mycket!

Jag känner hur vårkänslorna kryper i kroppen på mig, för en gång skull vill jag ut och gå, nu vill helt plötsligt inte Erik göra det, för att det blåser lite för mycket, eller att de har sandat lite dåligt.. pff, bara jag som känner att de luktar lite bullshit? Dags att få latmaskarna att krypa ut, nu behöver jag en kropp för beach 09, trött på denna hydda. Dock skulle det krävas mirakel för att få denna kropp att se vettig ut, graviditeten gjorde verkligen sitt. Nåja nu har jag klagat färdigt..

Jag borde egentligen sova nu, men wow lockar lite mer faktist.. jag är rädd för att Matteus kommer väcka mig kl 6-7 och villja ha mat, men det är bara att bita i det sura äpplet.. Det går ju faktist inte att va morgonsur när man har ett litet charmtroll som charmar omkull en.

Åh nej, nu dör jag strax! brb

Helt ovettigt

Jag har inget alls vettigt att komma med nu, inte för att jag haft det tidigare ;)


Igår var vi och hälsade på Anna, lilla Nova har blivit SÅ stor! Helt ofattbart att hon bara var ca 3 veckor då vi träffade henne första gången.. Och nu i år blir hon 2 år.. Lilla sessan, måste vi hälsa på oftare!



Novis och Erik då hon var pytteliten!



Hur som haver, när vi kom hem var jag bara tvungen att städa, det såg ut som Bagdad här hemma.. Någon gång vid 23 vart jag klar, och då fick jag bråka med en envis bebis som ICKE ville sova ;)
Min förskyldning har iallafall gett med sig nu, lite slemmig i halsen bara..

Och nu; ta något och äta och kaaanske spela lite wow om inte prinsen vaknar då förståss. Tjing!



Förresten, är det något speciellt ni vill läsa om?
Eller bara undrar om något..
Var inte rädd att slänga in en kommentar ;)






Jag lever

Tråkigt nog.. Skämt åsido. Inte haft lust alls att uppdatera er om vad jag gjort då jag inte gjort mer än mått pissdåligt rent utsagt! Idag däremot mår jag rätt ok, hosta och snuva som irriterar mig nu bara.

Nåja, jag har väl inte allt för mycket att säga.. Jag tänkte lägga mig strax då Matteus sover så oroligt, jädra hosta stackarn har! Imorgon hoppas vi på det bästa, och att vi hinner ta en promenad med Sofipropp. Jag saknar henne, hon är nog den enda som skrattat lika mycket åt "ice age" som mig :D Jag bara ääälskar den filmen!


Natti!





Så det så

Idag mår jag sämre..
Jag tänker sitta här hemma hela dagen och tycka synd om mig själv!


Inte mycket

Men ond hals, lite wow-tillfreds och trötta ögon säger jag godnatt för ikväll!
Imorgon hoppas vi på en bättre dag ;)





Är inte min fina Grolle den vackraste katt ni skådat?!
Saknaden är ofattbar..



:(

Igår kväll när jag la mig hade jag bara liiite ont i halsen! Idag när jag vaknade däremot har jag ont i halsen, huvudet, lederna och är snorigare än fan själv.. Orka, jag har inte tid att bli förskyld!

Nu måste jag ta och städa, ser ut som Bagdad här hemma.. Erik slutar om 30 min.. Så skönt när det är kort dag.



 

Prinsen lärde sig suga på tårna för ett par dagar sedan



Flygande bäs




Pappa = bus
Mamma = sova


Rukrik

Igår när jag slog på kanal 5 för att se sanningens ögonblick fick jag mig en rejäll överraskning.. Jo jag ser att min moster sitter i publiken! Och inte nog med det, så sitter hon bakom fadern till han som var med i programmet! Så hon sitter där och syns heeeela tiden, min goa fina moster :D När jag ringde och berättade så sa hon "jamen eller hur va? du menar den rätte för den där Linda eller?" Också skrattar hon.. Hon hade inte kommit ihåg när hon skulle vara med tydligen ;)

Igår hade lillprinsen här hemma feber, så han var inte allt på topp.. Vilket har resulterat i en natt med mycket gnissel och gnäll. Tur var väl iallafall att vi fick sova ut till strax innan 11, annars hade det varit en gnisslig och gnällig mama today här hemma ;) Jag tror vi nästan ska ta och promenera och möta Erik idag efter jobbet, det är så härligt väder! Nu skulle all snö vara borta bara.. Fast först och främst ska Matte få sova nap, hör att han börjar bli något trött nu..


Jag såg nyss att U2 kommer att spela på Ullevi den 31 Juli! Åhh vilken lycka om man finge se dom..

Ne, nap var de dags för här. Tjingeling

Party

Eller kanske inte ;) Erik tog just Matte på en promenad till coop för att köpa lite saker till middagen idag. Jag själv ska damsuga, diska, skura golv.. Ja storstädning som verkligen är nödvändig! Och på toppen av det får jag lyssna på musik på HÖG volym för första gången på 6 månader :D Bara jag som älskar att ta en sväng om med moppen? Finns nog inte mycket som är härligare än att städa ordentligt till bra musik för att sedan duscha och fräsha till sig!

Nu måste jag fortsätta ;)



NP: Guru josh project - Infinity




Bakning på g

Varit en soft kväll idag! Jag somnade som en stock på soffan medans Erik och Matteus busade för fullt.. Dessvärre vaknade jag utav att Erik lät Matte dreggla mig i facet! uhh :D Nu är jag iaf fit for fight igen.. Jag står och försöker få ihop en morotskaka, Matte har sovit sen 22, Erik hämtar sin syster..

Imorgon blir det dinnerbjudning här hemma, det ska bli trevligt. Jag drar mig dock för städningen som behövs göras innan.

Nu ska jag fortsätta! Hoppas ni haft en mysig start på helgen :)

Förnyad uti hårtopparna

Idag har jag varit och kapat kaluffsen! Vart riktig nice.. Dock hade tjejen tummen mitt i handen tror jag men när killen med den magiska saxen satte igång, cut cut sa de bara och woooow! Jag känner mig förnyad ;) Just nu står Erik i duschen, jag ska också duscha.. Läggdags är vad som gäller här näst, om jag inte får för mig att spela lite sims eller wow :)

Matte var så duktig nu i kväll, somnade kl 21 och har sovit sen dess.. lite undantag med oroligheter i sömnen bara men det är sån skillnad. Kliver hellre upp några timmar tidigare än att vara vaken till kl 2-3 på natten och inte få nån alone time alls..

Nej ni, nu hör jag att mannen är klar.. Smell ya later

Bcv besök, överkokta nudlar

Vilken härlig dag det är i dag! Solen strålar och jag behövde inte ens stänga jackan för att frysa ihjäl. Dock har jag en otrevlig huvudvärk som är på besök.. Snart slänger jag ut dig genom fönstret! mohaha. Nåja.. Idag har vi varit på BVC med Matteus som har fått 2 vaccin sprutor.. Det skar i mamahjärtat när de stack nålarna i låren på honom, jag hade kunnat klappa ner de jävlarna! Vi får hoppas att feber och allt var det heter inte närmar sig mitt lilla hjärta.

Just nu sover Matte nap och jag sitter och msnar med Hansa och Erik, börjar starkt fundera på om jag ska bli orolig över deras smyggays beteende..

Jaja, inte nog med att de gjort illa mitt lilla hjärta, så överkokte jag nudlarna pga Eriks feghet! han bad nämnligen bubblan att fråga mig om han fick raida lr inte på kvällarna! Den lilla pussyn.. Så nu sitter jag här med äckliga överkokta nudlar och ont i mitt mamahjärta.. Men hey, vi hade ju iallafall tur med vädret!


Nyp i rumpen



 Mamas darling bara några timmar gammal ♥


Ändrade planer

Jag klippte mig aldrig idag, vid 8 ringde jag och bokade om tiden.. dels för att jag var så jääääkla trött sedan har jag blivit lite osäker på hur jag verkligen vill ha det. Istället låg och och Matte och mös en lång bit in på förmiddagen ;)

Idag blir det handling här hemma om Erik fortfarande orkar vill säga. Det ekar i skåp och kyl här :)

Nu har jag en hungrig bebis hör jag.

Trevlig lördag

Idag har vi haft det super trevlig hos Eriks far med god tårta och middag då han fyllde år :) Och nu på kvällskvisten har vi haft besök. Matte somnade kl 22:30! Så underbart att få lite egentid med Erik på kvällarna. Det saknar man lite nu när man har en liten att de inte finns lika mycket tid för varandra.. Men man får lappa ihop det så gott man kan.


Nu är jag bara nervös inför klippningen på måndag :D Ska jag vara modig eller pussy?! Jag är sugen på kort, men vet inte om jag vågar ;) Ni märker iallafall vad som händer och sker då jag kanske är snäll och lägger upp bild på resultatet.


Nu ska vi bara slöa här hemma ett tag innan vi lägger oss.. Erik lär ska spela lite wow och jag kika på några avsnitt av SATC om jag hittar något att ladda ner.

Natti på er

RSS 2.0