Sömntutor

Alarmet tjöt imorse kl 7:30.. Jag tänkte va uppe i tid då vi skulle på BVC kl 10, vad tror ni händer?! Vi kliver upp, jag matar Matteus, gör iordning oss, blir färdig 8:30, sätter oss i soffan för att varva ner lite innan vi ska traska iväg.. vi SOMNAR!! Jävla skit.. Vaknade kl 11 utav att Erik skickar ett sms och frågar hur det gick på BVC.... Haha ja, så det kan gå :)

Nu har ytterligare en vecka påbörjat med, tiden går så himla fort.. Imorgon blir Matteus 7 månader, så vi hade tänkt att gjuta av hans hand/fot då vi inte tänkt på det tidigare.. Men bättre sent än aldrig.

Nu ska vi däremot gå och handla lite, kylskåpet gapar tomt som alltid såhär slutet i månaden.


   

Fast ni måste ju erkänna att en nap alltid är behövlig ;)
Speciellt om man har små barn....


Det vackraste



Mammas charmtroll ute idag

Solen sken idag

Jag har haft en bättre dag idag, inte nog med det så har det varit ett uuuunderbart väder.. Nåja Erik lyckades reta mig lite med att vara borta 3 timmar.. Tidsoptimisten, säg mig, varför är alla män det för?

Matteus har fått en rutin att bajsa på mornarna.. Men ja, nog vaknar man allt iaf! När vi ålat oss ur sängen tog vi en promenad och köpte färskt bröd att ha till frukost, mumma!

Kort och gott, en härlig varm dag.. Nu väntar jag på att Erik ska komma hem ifrån sin far, jag är såå sugen på min ben&jerry i frysen.. Vågar dock inte äta den innan han kommer ;)

Inget är som det ska

Inatt vet jag inte hur många gånger jag vaknat utav att Matteus legat i fotändan och dragit i sin sängmobil, det bara krasslar i hela rummet.. Förstår inte hur Erik INTE vaknar utav det.. Upp kl 5 för att mata Matte igen, somnade om.. Vaknar 9:30 igen och då har han bajsat.. går och byter, hinner knappt lägga oss så börjar vår granne byta golvbrunn.. Och nu ska Matte sova nap, men han verkar mest intresserad utav att busa när jag för tredje gången går in och slår på speldosan åt honom.. Som gräddet på mosen har jag sprängande huvudvärk, illamående och är allmänt matt i kropp och själ..


Något som gnager ihjäl mig snart är min oro för sessan.. Fina Nina,Varför just du..

Cancer är något jag förknippar med döden, något som skrämmer mig så frukstansvärt.. Men denna gång måste jag hålla hoppet i liv.

Hoppet är det sista som sviker människan.




RSS 2.0