Någon




Att någon så liten kan skänka så mycket lycka

Utmattad

Vad dagen har gått sakta idag.. Känns som att den ska vara 23.. Erik jobbar till 22 idag också. Jag och Matte har nyss varit och handlat hem lite gott, var hur mycket folk som hellst! Fick till och med köa för att komma fram till godiset :S


Nu blir det bara att softa resten av kvällen, jag är helt slut.. Matte ligger och myser och tittar på puh, själv ska jag äta lite mat innan jag hungrar ihjäl!

Dagens finaste

Nickelback - Never gonna be alone



Time, is going by, so much faster than I,
And I'm starting to regret not spending all of here with you.
Now I'm, wondering why, I've kept this bottled inside,
So I'm starting to regret not telling all of this to you.
So if I haven't yet, I've gotta let you know...


Never gonna be alone!
From this moment on, if you ever feel like letting go,
I won't let you fall...
Never gonna be alone!
I'll hold you 'til the hurt is gone.


And now, as long as I can, I'm holding on with both hands,
'Cause forever I believe that there's nothing I could need but you,
So if I haven't yet, I've gotta let you know...


Never gonna be alone!
From this moment on, if you ever feel like letting go,
I won't let you fall.
When all hope is gone, I know that you can carry on.
We're gonna see the world out,
I'll hold you 'til the hurt is gone.


Oh!
You've gotta live every single day,
Like it's the only one, what if tomorrow never comes?
Don't let it slip away,
Could be our only one, you know it's only just begun.
Every single day,
Maybe our only one, what if tomorrow never comes?
Tomorrow never comes...


Time, is going by, so much faster than I,
And I'm starting to regret not telling all of this to you.
So if I haven't yet, I've gotta let you know...


Never gonna be alone!
From this moment on, if you ever feel like letting go,
I won't let you fall.
When all hope is gone, I know that you can carry on.
We're gonna see the world out,
I'll hold you 'til the hurt is gone.

I'm gonna be there always,
I won't be missing one more day,
I'm gonna be there always,
I won't be missing one more day.






Mama lyx

Vi fick Matten i säng strax innan 23! whoho..
dock har han sovit lite oroligt men nu verkar han sova för natten :)
Jag har nyss unnat mig lite lyx, tog en rejäl lång dusch och nu sitter jag med nån mask i facet.. Mycket härligt förutom att de stramar som fan själv.. Ne, det är väl tid att sova strax så jag orkar upp imorgon.

Vill ha helg

Det skulle vara gudomligt just nu.. Bara slappa och mysa hela familjen. Tur det bara är 1 dag kvar nu :)

Jag och Matte har haft så mysigt idag, vi har båda legat på filt och tittat på puh, när inget annat tröstar en trött bebis så är puh ett säkert kort ;) Om knappa halvtimmen kommer Erik hem, ska bli skönt :) När jag tröck upp "nytt inlägg" hade jag världens inlägg på g, men jag glömde tyvärr bort allt! haha

På måndag ska jag iaf klippa mig :D Men jag är nervös.. Kan inte ens komma ihåg jag sist lät nån annan än mamma klippa i mitt hår.. Jag är rädd om mina öron.

Ne nu ska jag styra upp Matte som ligger och skrattar och skriker hej vilt!


Natti

Ny favorit

Idag vaknade vi kl 10, matade Matte och sedan somnade vi om ett tag till.
Vi gick med Erik en bit till jobbet för att sedan gå och hämta benet som fattades till Mattes gåstol! Stolen vart en riktig favorit, han är dock lite för liten än att sitta i den känns det som.. Men prova man kan ju göra :)
Om inte annat har han hittat mycket han kan tugga på den ;)

            
 
Stolen kommer ifrån Ellos och och kostar 699kr, lite dyr men så värd pengarna!

Ett sista farväl

Tidigare idag ringde min mamma för att berätta att min gammelmormor antagligen inte skulle klara sig över natten för att hon var så pass dålig.. När jag står och lagar mat runt halv 8 så fick jag en obehaglig känsla.. Hela jag började skaka och frysa, hela köket var iskallt. Gick in i vardagsrummet men där frös jag inte alls.. Nu för ett tag sedan fick jag reda på att gammelmormor hade somnat in strax före 8.. Hela situationen känns kuslig, lite hårresande men samtidigt fin. Var det vår fina gammelmormor som kom för att ta farväl?


Ikväll kommer alla tankar att gå till just dig.
Många barndomsminnen har jag att bevara djupt i hjärtat.

Trött bebis




Jag sprang för att göra en kopp te men då var Matte klarvaken..
En minut efteråt så hade han slocknat.
Nu får han ligga här på vardagsrummsgolvet och sova lite,
jag har inte hjärta att flytta på honom!




Det är så fint väder ute, jag har SÅN lust att bara klä på mig och promenera.. men hur kul är det att gå själv :P
När Matte har vaknat så må vi gå iväg iallafall och handla lite,
har knappt en hårdbröd macka hemma..


Just nu hos oss

Här ligger vårt lilla hjärta trött trött trött och kikar på puh, väntar på att pappa ska komma hem så han får nanna!



Sa nån känslokall?

Är det bara jag som INTE blir rörd över fröken Viktorias förlovning? Herregud, människor förlovar sig vareviga dag men inte sitter halva sverige och gråter för de.. Hon må va prinsessa, men inte riktigt så speciell.

Jag och Matte håller på att busa för fullt här hemma ialla fall, här blir inget gråta av!

Erik kommer hem om cirkus 3 timmar.. Ska bli skönt. Matteus har inte heller sovit mer än 40 mins nap idag.. Men inte riktigt än får han sova ;)

Nu ska vi återgå

Bra start på dagen

Imorse då jag vaknade hade jag en glad bebis som skrattade och stojjade bredvid mig. Av någon konstig anledning hade jag tagit upp honom nån gång under natten/morgonen, vilket jag inte ens kommer ihåg själv.. Men visst är det bara för mysigt att ha de små liven bredvid en ;) varma och goa..
Istället för en hårig gubbe!

Igår satt vi och kikade lite på "sanningen bakom size zero". Att man verkligen vill svälta sig på det sättet, det är ju farligt! Jag vart hungrig bara jag såg hur lite hon åt på dagarna! 800 kalorier.. det är de typ i mitt oboyglas som jag dricker på morgonen.. eller iallafall 6 glas oboy, men vem kan ens leva på det?! Jag själv skulle nog inte ta skada utav att tappa några graviditetskilon, men sånna åtgärder skulle jag aldrig falla mig in att ta.

Nu sover Matte nap, som vanligt är det han som kastar in handduken innan mamma.. Omöjligt att hålla honom vaken när han äter samtidigt som han är trött. Nåja.. Vi får se till att hålla igång resten av dagen, fast ryggvärken har kommit och knackat på dörren idag :( På tal om knacka på dörren. Idag skulle vi få besök, men Marielle verkar ta god tid på sig hos tandläkaren. Jag må också gå dit någon dag.. För att inte tala om synundersökning jag bör göra.







Nu hör jag att jag inte alls har nån bebis som sover nap, han brukar ha tendens att gå från supertrött till superbusig på bara någon minut när jag lagt honom.

Låt oss se hur de går

Sovningen igår kväll gick väl inte direkt som på räls, Matte hade svårt att komma till ro och var helt förtvivlad. Kl 1 ca lyckades han komma till ro iallafall. Jag dängde Kim och Erik HÅRT i vändtia ;) Strax efteråt gick jag och la mig..


Här var det full rulle i spjälsängen kl 10, upp och göra lite mat och sedan reta Erik lite med att dra upp rullgardinen :)
Fast vi lyckades somna om 1-2 timmar igen.. Skönt. Idag jobbar Erik till kl 22, vilket betyder att det kommer bli en seg dag. Matteus ska jag försöka hålla vaken hela dagen.. Får hoppas huvudvärk och ryggvärk håller sig LÅNGT borta ifrån mig idag annars är det kört.



Annars händer fötter inte mycket, känner att Matte har en överraskning åt mamma nu i blöjan! Nån som vill låna mig en gasmask?



Nya tider som gäller

Diska,städa,laga mat, umgås och ränna runt. Så mycket mer har inte hänt i helgen..


Jag har faktist inte så mycket att berätta än att vi äntligen börjar få Matteus på rätt spår när det gäller sovvanor. Han har haft en tendens att inte somna fören kl 3 på nätterna, men det är ju vårt eget fel.. Men när Erik jobbar så knasiga tider blir det lätt så. Igår däremot höll vi igång honom hela dagen, och vipps kl 00 slog han igen sina små blå! LYCKA. Vaknade kl 1 och ville ha lite mat men somnade om efteråt. Idag är vårt mål att han ska lägga sig kl 23 så det inte blir sånt hopp för honom i tiderna. Det går Sakta men säkert, håll tummarna för oss nu :)





Om ca timmen ska vi åka och hämta Pellis på tågstationen. Jag är sugen på ben&jerry 8-) Får se om jag lyckas flörta lite med Erik bara...

Äntligen

Då var allt tvättat. Matteus och Erik sover fortfarande.. ska nog ta och väcka upp de strax. Själv kommer jag behöva mycket underhållning idag för att inte somna :) Idag blir det storstädning idag igen..
Jädra äckelråttor som bott här innan oss....

Inte som planerat

Matteus somnade kl halv 3 inatt, Erik satt och wowade fram till strax före 5. Själv satt jag och kollade på hot chick och seven pounds. Hot chick rörde mig inte i ryggraden, lite överdriven men kul emellanåt. Seven pounds däremot! wow.. Jag är INTE den som klämmer fram en tår när jag ser på film, men denna berörde mig så otroligt. Så vill ni se en riktigt bra film, så se seven pounds! Ja iallafall, när filmen var slut närmade sig klockan halv 6. Fan fan FAN jag har tvättid kl 7 kom jag och tänka på mitt i filmen.. Ja då kändes det väl inte direkt som någon mening att sova. Så nu sitter jag här och smuttar på en kopp te och helt plötsligt har synen blivit suddigare än den vart tidigare. Är det ett tecken på sovdags eller?! Skitsamma, jag har nyss stoppat in 3 maskiner och har minst 3 till att tvätta. Jag skulle dock behöva köpa mer sköljmedel, men inte orkar jag gå någon km i -15 kl snart 8 en onsdags morgon! Jag snålar då hellre.. 




Vad jag ska göra nu en timme innan nästa run är ett annat mysterium
Varför sova när man kan tvätta? ;)

Nämnde någon slapp?

Helgen har gått så otroligt fort trots att vi inte gjort något speciellt.
I fredags fick Erik sluta lite tidigare, så vi gick iväg till Peter med lite fika för att säga hej då innan han flyttar. Lördagen var slapp, inte nog med att vi sov till strax före 15 :P sedan gick vi och handlade frukost.
Stodstädning stod näst på listan, från golv till tak här i lägenheten.. Det sköna var att Matteus sov mestadels också.
Efteråt lyxade vi med oxfile, på panpizza. Romantiskt va? ;)
Söndag hände inte allt för mycket, skulle hälsa på Anna, men hon hade annat för sig. Matte var och busade lite med farmor och faster innan vi åkte hem och slappade ännu mer!


Nu ska vi ta och äta lite lunch här hemma, Får se vad kylskåpetbjuder på.
Matte får gröt med skrapad banan, mumma!

Vilket slappt inlägg, men tyvärr har jag inte så mycket mer att bjuda på.

Bättre med tiden

Varit en rätt soft dag, vi vaknade dock lite väl sent.
Men som tur är det ju bara vi som lider av det :P
Just nu ligger Matteus och sover, han lär väl vakna vilken sekund som hellst. Erik kommer hem om någon timma och vi har fortfarande inte kommit på vad det blir till middag. Detta dagliga problem..



Jag läste förresten att Blondinbella hade blivit anklagad för smygreklam.
Har inte folk något bättre för sig än att sitta och granska och leta efter minsta lilla de kan gå på?! Samma med den amerikanska mamman där hon tycktes höra "islam is the light" i ett nintendo spel. Hur långtsökt låter inte det?

Det är sjukt vart världen är på väg, inte ens teletubbies får barnen kolla på längre pga en jädra triangel.

Nattsudd med bekymmer

Kan man ju fråga sig.. Matteus var inte allt för villig att sova nu i kväll. Dock sover både han och Erik nu sedan några timmar tillbaka. Själv sitter jag och myser med kopp te och lyssnar på gamla goa låtar.


Under en längre period har jag funderat på vart mina vänner har tagit vägen, Vissa verkar tro att jag gått under jorden istället för att skaffa familj. Bara för att jag har fullt upp hela dagarna betyder det inte att jag inte bryr mig.
Att få "nej men jag orkar inte idag" ifrån en av mina närmsta vänner,
fick mig att ge upp. Varför ska jag då bry mig?

Jag är less på att bli besviken och hoppas, dags att gå vidare och inse att mina gamla vänner inte längre är något att hänga i julgranen.



Kanske dags att sova..


Godnatt.

Morgonstund har guld i mun

Fram tills nu har jag & Matteus legat och myst i sängen. Han är en riktig sjusovare precis som mamma ;)

Jag kanske ska ta och presentera mig lite snabbt.
Jag heter då Evelina, ganska så nyligen fyllda 18 år, bor tillsammans med min pojkvän Erik som är 21 och vår son Matteus som är 5mån i Östersund.
Vi har varit tillsammans sedan oktober-06.
Den 24 april-08 fick vi reda på att vi skulle bli föräldrar till en liten kille,
jag var då i v19 så jag hade en relativt kort graviditet ;)
Den 21 Sep fick han se dagsljus för första gången efter 14 timmars arbete.
Just nu går jag mammaledig, men så fort jag hittar jobb är det tänkt att Erik ska få vara hemma några månader.

Är det nått annat ni funderar på så får ni fråga, nu är det fukost som gäller här :)

Hakar på bloggtrenden

Ja, så sant som sagt. Fina Matilda har hjälpt mig med bloggdesignen mahuldan.blogg.se.

Just nu har jag inte allt för mycket tid till att presentera vem jag är,
har nämnligen en trött kille som måste sova!

På återseende :)

RSS 2.0